איך שימוש נכון ב Google My Business יעזור לחנות הדיגיטלית שלכם למכור יותר?

תוכן עניינים

אז לפני הכל קבלו תרחיש.

פתחתם חנות אינטרנטית, נתתם לה שם מפוצץ, עיצבתם אותה יפה, העליתם את המוצרים שלכם לשם, נתתם מחירים/מידע/משלוחים/תמונות, התחלתם לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם, אבל בפועל אין עדיין מספיק תנועה לאתר והבולטות שלכם בגוגל לא משהו.

הכלי הזה נועד לעזור לכם לבלוט בתוצאות החיפוש בגוגל. ונחשו מה? הוא לגמרי בחינם.

אז מה זה בכלל Google My Business?

תחשבו שיכלתם לתפוס כמעט 50% משטח המסך ובעמוד הראשון כאשר מישהו מחפש שירות/עסק כמו שלכם בגוגל. מטורף אה ?

זהו כלי מדהים שיכול להגדיל משמעותית את הנוכחות שלכם ברשת, לייצר לכם בולטות על פני מתחרים, להזרים המון תנועה לאתר שלכם, למשוך אנשים נוספים שקרובים אליכם גיאוגרפית, וכל זה עוד לפני שמישהו בכלל מקליק כדי להכנס לאתר שלכם.

Google my business) GMB) זה בעצם מודעה המופיעה בצד הדף בתוצאות החיפוש, מאין "כרטיס ביקור" שמאפשר לגולשים לקבל עליכם מידע קצר, מדויק וברור על העסק שלכם, מבלי שהם צריכים להכנס לאתר שלכם.

 

מובייל:

דסקטופ:

אז איך זה עובד ?

זה ממש פשוט. פותחים משתמש בלחיצה כאן, ממלאים את כל הפרטים שגוגל דורשת ממכם בצורה מדויקת, לאחר מכן צריכים להמתין עד 21 יום לקבלת מכתב בדואר (כן כן, עם כמה שזה מצחיק גוגל שולחת לכם מכתב בדואר, אין כמו הדרך הישנה והטובה לפעמים!) או שאפשר כמובן לנסות לאשר את הפרטים דרך מספר הטלפון שלכם.

וזהו. יש לכם חשבון GMB. (עדיין לא להתרגש מידי עוד יש לכם לא מעט עבודה!)

בתוך החשבון תגיעו לפאנל הניהול, מאוד פשוט וברור מה כל דבר בפאנל עושה (פרטים אישיים על בית העסק, תמונות, פוסטים ועוד כמה פיצרים מעניינים) קל מאוד לתפעול והבנה וכל אחד עם מעט רקע טכני וחוש טוב במחשבים יוכל להסתדר עם זה. (נשאיר את המידע על זה למאמר הבא אז לא לדאוג!)

בעזרת שימוש נכון בכל הפיצ'רים שהכלי הזה מציע תוכלו להגדיל בצורה משמעותית את הנוכחות שלכם בגוגל, ליצור לעצמכם "כרטיס ביקור" מרשים שמראה ללקוח באמת מי אתם, מה אתם מציעים, מה אנשים חושבים עליכם (מערכת הביקורות והדירוג), לשתף תמונות עדכניות שיבנו אמון ביניכם ובין הלקוחות הפוטנציאלים שמחפשים את השירות שלכם, ולשדר לכל מי שנמצא קרוב אליכם שאתם ממש ליידו והוא יכול להגיע אליכם ולרכוש את מה שהוא צריך.

ומכן נעבור לשאלה הבאה שבטח תשאלו..

 

אבל אין לי חנות פיזית. אז איך הכלי הזה רלוונטי אליי ?

נכון, בעיקרון הכלי עוזר לאנשים למצוא אותך כאשר הם מבצעים חיפוש לוקאלי (לדוגמה: מוסך בתל אביב) אבל לא בהכרח!

אתם צריכים להתייחס לזה ככלי פרסום לכל דבר ועניין, וכל עוד זה יעזור לכם להגדיל את החשיפה, אתם מעוניינים להשתמש בכלי העוצמתי הזה ! וכמובן שתוכלו להשתמש בו לכל סוג של עסק !

אוקי, אז אחרי שהבנו מזה בעצם GMB הגיע הזמן להבין איך הוא עוזר לשווק חנויות E-Commerce ומגדיל את כמות המכירות בחנות.

מקום לעדכונים שוטפים, מבצעים, הצעות והכוונה של הגולשים אל האתר שלכם –

תוכלו לפרסם פוסטים מסוגים שונים בעיקר לחנויות E-Commerce שחייבות תמיד להשאר עדכניות ואקטואליות ומבצעות המון שינויים כל הזמן בחנות.

*פוסטים שנותנים מידע עליכם ועל השירות שלכם ומכווינים אנשים להכנס לאתר שלכם ולרכוש ממכם.

*פוסט על מבצע שעשיתם בחנות ואתם רוצים שהמבצע הזה יקפוץ ישר לעיניים של מישהו שמחפש אתכם עוד לפני שהוא נכנס לאתר כלשהו. ("היי זה בידיוק מה שחיפשתי ועוד במבצע! איזה קטע!)

*פוסט שיעדכן על מוצרים חדשים בחנות שלכם ויכוון אנשים להכנס בידיוק למוצר שאתם מציעים לו!
*עדכון על שעות פעילות החנות, שינויים לקראת חגים…

*עדכון על אירוע חשוב שאתם מעוניינים לקיים ורוצים שאנשים יגיעו אליו.

אפשרות חדשה שנוספה היא ניהול מוצרים ואתר –

כן בידיוק מה ששמעתם! גוגל פותחת לכם מאין אתר קטן ומתומצת שדרכו תוכלו גם להעלות את המוצרים שלכם בלי שום קשר לחנות האינטרנטית שלכם שאותה אתם משווקים.

 

נוכחות בחיפושים נרחבים יותר או בקיצור SEO –

שיווק בשיטת SEO (Search Engine Optimization) כלומר שיווק אורגני הוא שיווק המבוסס על מילות מפתח חזקות שמייצגות את העסק שלכם במנועי החיפוש של גוגל.

לא ניכנס לעומק השיווק בשיטת הSEO, אבל תחשבו שלקוח עכשיו מחפש שירות או מוצר כמו שלכם ברשת, סביר להניח שיש המון מילות חיפוש שהוא יכול לרשום בשורת החיפוש שאיכשהו מאפיינות את החנות שלכם אך בכל מילה שהוא ישנה הוא יקבל תוצאות מסוימות. (לא בהכרח את החנות שלכם!)

עכשיו תחשבו על זה ככה. אם מישהו שגולש ברשת רושם במנוע החיפוש של גוגל מילים מסוימות, ולא משנה מה הוא יירשום (כמובן בתחום שקשור אליכם), הוא ימצא אתכם. הלקוח הפוטנציאלי מבין שלא משנה איך הוא יחפש את מה שהוא צריך אתם תהיו אלה שיענו לו על כל הצרכים והוא פשוט ייכנס אליכם. זה שיווק אדיר !

GMB מאפשרת לכם להרחיב את מילות החיפוש שרלוונטיות לעסק שלכם ובעצם לחשוף את החנות שלכם כמה שיותר ולמקסם את התנועה אליה (מה שסביר להניח שיגדיל לכם את המכירות אם החנות שלכם טובה).

שטח פרסום יחסית גדול וללא תשלום –

כבר אמרנו שהמודעה תופסת כמעט 50% משטח המסך בתוצאות החיפוש!

וכבר אמרנו שכלי הזה חינמי לחלוטין!

אז לא להשתמש בו זה פשוט בזבוז מוחלט של אפיק שיווק מדהים שיכול להזרים המון תנועה לחנות שלכם.

60,500 תוצאות ותראו איך המודעה בכחול בולטת מבין כולם!

תקשורת עם ובין הלקוחות –

בעולם דיגיטלי כמו היום אנשים זקוקים לתקשורת ה"ישירה" כביכול כדי להרגיש סוג של קרבה אליכם.

קיימת אפשרות לגולשים שרואים את כרטיס הביקור שלכם לשאול אתכם שאלות, ואתם מספקים תשובות. כל השיחה ביניכם ובין הלקוחות שלכם מתנהלת בגלוי ב"כרטיס הביקור" שלכם, מה שבצעם מחזק את העובדה שאתם מספקים שירות מעולה ונותנים ללקוחות הפוטנציאליים להרגיש "שיש עם מי לדבר" וזה מה שיוצר אצלם בטחון לרכוש אצלכם בחנות.

אין ספק שזו גם דרך מעולה לקחת את הכלי הזה לשיפור עצמי ובעצם ללמוד על הבעיות והצרכים של הגולשים שמחפשים אתכם ברשת ולשפר את רמת השירות או את המוצר שלכם.

מדידת תוצאות עקבית לשיפור זרימת התנועה לאתר

עקרון חשוב בשיווק ובכלל בחיים לדעתי הוא למדוד את התוצאות שלכם באופן עקבי!

איך תוכלו להשתפר אם אתם בכלל לא יודעים מה השגתם עד עכשו?
איך תבינו אם מה שאתם עושים הוא נכון או לא ?
איך תדעו אם השתפרתם במהלך תקופה מסוימת או שאתם נשארים במקום?

אז כמובן שהכלי הזה מקנה לכם אפשרות לנתח את תוצאות המודעה שלכם ולהבין בעצם, איך לשפר אותה, על מה אנשים מקליקים הכי הרבה, מה כדאי לתקן או לשנות, איזה סוג מוצרים נמכרים יותר דרך הכלי הזה, איזה סוג של פוסטים מזרימים אליכם יותר תנועה לחנות (מבצעים? פוסטים כללים?), וכמובן עוד המון נתונים נוספים שבעזרתם תוכלו להשתפר באופן תמידי ולהגביר את המכירות בחנות הדיגיטלית שלכם.

מערכת ביקורות והמלצות –

הוכחה חברתית או איך שנקרא בתחום השיווק Social proof. כיום שתרבות הצריכה ברשת גדלה, נפתחו המון חנויות אינטרנטיות שמוכרות מוצרים או שירותים. עם זאת חלק רב מהחנויות הללו "חובבניות" ולא מספקות שירות מקצועי ואמין, ולכן אנשים רוצים "הוכחה חברתית" לפני שהם מחליטים לרכוש משהו ברשת.

בGoogle my business תוכלו לנהל מערכת של ביקורות והמלצות, לבנות לעצמכם שם של עסק אמין שהמוצרים שלו איכותיים, נרכשו ע"י כמות מסוימת של אנשים שמרוצים מהמוצר ומהשירות שהחנות שלכם מציעה, וכך בעצם להעלות את רמת האמון שלכם בפני הלקוחות הפוטנציאלים שמחפשים את המוצר/שירות שלכם, וכמובן בפני גוגל, שככל שתוכיחו את עצמכם כאמינים וטובים היא תקדם אתכם כמה שיותר ותתן לכם עוד חשיפה במנוע החיפוש הענק שלה.

איך עובדת שיטת הדירוג?

נגיד שחיפשתי עסק שהוא משרד פרסום וקפצו לי 3 תוצאות במודעה.

הראשון עם דירוג של 4.5 כוכבים ו30 אנשים שרשמו ביקורת.

השני עם דירוג של 3.8 כוכבים ו10 אנשים שרשמו ביקורת.

השלישי עם דירוג של 4.0 כוכבים ו5 אנשים שרשמו ביקורת.

אז למה בעצם העסק עם הדירוג של 3.8 כוכבים מופיע במקום השני לעומת העסק עם 4.0 כוכבים?
גוגל מדרגים לפי שיטת היחס, כלומר מהי כמות האנשים שהשאירו דירוג מסוים, כך שגם אם הדירוג לא הכי גבוהה אבל הוא מספיק טוב, ויותר אנשים השאירו לכם ביקורת לעומת עסק אחר ללא הרבה ביקורות, תדורגו במקום גבוה יותר! כך גוגל בעצם מתחשבים גם ברמת כמות הלקוחות המרוצים וגם ברמת האיכות של השירות שלכם!

ומכאן נעבור לנקודה הבאה….

יצירת אוטומציית ביקורות לחנות הE-Commerce שלכם!

תמיד אומרים לכם לנצל את המשאבים שלכם עד הסוף? אז שימו לב לדרך נוספת לנצל לטובתכם את הכלי המדהים הזה! GMB נותנת לכם קישור משלכם שמאפשר לכם לשים תבנית ביקורות בחנות שלכם אבל הכי יפה בכל העניין, הוא שבנוסף לכך תוכלו ליצור לינק שאותו תשלחו ללקוחות שלכם שישאירו לכם ביקורת, ומאוד בקלות יש לכם בחנות הדיגיטלית שלכם מערכת ביקורות שמעדכנת את עצמה!

לסיכום

אחרי שקצת הבנו על הכלי שיווק העוצמתי הזה של גוגל ואיך הוא רלוונטי לשיווק חנויות E-Commerce אין שום סיבה מוצדקת שלא תרוצו ישר אחרי המאמר הזה ותתחילו לקדם את העסק שלכם צעד נוסף!

תחשבו על איך אתם יכולים להגביר את קצב המכירות בחנות שלכם לקצב שיגרום לכם לרקוד (גם מעושר וגם מאושר!), עם כלי עבודה מדהים, פשוט מאוד ומה שכולנו בסופו של דבר הכי אוהבים – בחינם לחלוטין!

שיתוף:

שון עמר

יעוץ והקמת אתרים
ליזמים מתחום ההשקעות והפיננסים.

נעים מאוד, אני חי ונושם את עולם הדיגיטל והיזמות כבר לא מעט שנים. אני עוזר ליזמים מתחום הפיננסים וההשקעות לעצב את השירות/המוצר שלהם בצורה חכמה אסטרטגית ומקים עבורם אתר שעוזר להם למכור ולהגדיל מכירות. חולה טיולים, חוויות ובעיקר אופנועים ובקיצור, נהנה מכל רגע! 🏍✌

אשמח לפגוש אתכם בניוזלטר שלי!

מידי פעם אני שולח עדכונים ותכנים מעניינים, מוזמנים להצטרף.

*אין מה לדאוג, גם אני שונא ספאם 🙃

5 העקרונות החשובים לעמוד נחיתה ממיר!

ספר דיגיטלי שמרכז עבורכם 5 עקרונות סופר-חשובים שפשוט יהפכו את עמודי הנחיתה של העסק שלכם לממירים במיוחד. מוזמנים ללחוץ ולהוריד מיידית!

אשמח לשמוע מה דעתך...

אולי גם אלו יעניינו אותך...

איך פתרתי ללקוח שלי בעיה קריטית בעסק באמצעות האתר? (דוגמא אמיתית)

5 העקרונות לעמוד נחיתה שהופך גולשים ללקוחות נאמנים. (כולל מתנה 🎁)

איך לפתור את תקלת "הגלילה הרוחבית" במובייל עם אלמנטור?

ארגז הכלים למשווק המצליח

מעל 100 כלים דיגיטליים לשיווק כמו מקצוענים!

הרשמו וקבלו את "ארגז הכלים" במתנה!

מלאו את הפרטים בטופס הרשמה לניוזלטר שלי וקבלו ישירות למייל שלכם את "ארגז הכלים למשווק המצליח" לגמרי בחינם!

*אני לא שולח הרבה מיילים אבל כשאני שולח זה ממש שווה!

מסמך איפיון אתר מעוצב!

הגיע הזמן לבנות אתר חדש.

הגיע הזמן להפסיק לדחות משימות.

אם הייתי אומר לכם שאתם בסך הכל צריכים להקדיש 10 דקות למילוי שאלון ומיד לאחר מכן תקבלו מסמך איפיון אתר מעוצב ישירות למייל שלכם, הייתם מפסיקים עם הדחיינות?

במיוחד בשבילכם הכנתי שאלון אפיון אתר שבסופו תקבלו מסמך מעוצב למייל שלכם שתוכלו לשלוח לכל מי שתרצו שיבנה לכם את האתר!

*אני לא שולח הרבה מיילים אבל כשאני שולח זה ממש שווה!

מתנות במיוחד בשבילך!

לבחירת מתנה שתיקח את העסק שלך קדימה, יש ללחוץ על אחת מהתמונות 👇🏼

מעוניינים לקבל הצעת מחיר?

מלאו את הפרטים בטופס ואני אחזור אליכם עם הצעת מחיר מותאמת אישית!